Hint

After clicking "OK" a connection to Facebook will be established so that you can share the post there with your Facebook account.

Seriennummer wird abgefragt

ramstein
Bastler
Registered: 04 / 2005

VPN-Key:
Betreff:

Seriennummer wird abgefragt

· 
Gepostet: 20.09.2014 - 23:47  ·  #1
sers,

ich habe jetzt bei der Einrichtung eines weiteren Users die ständige Abfrage nach der s3 serial.
Egal welches release ich starte, es wird immer wieder die Serial angefragt.
starten mit oder ohne adminrechte bringt keine besserung.
GoG ist aktiviert.

Jemand ne Idee was das sein kann ?

Nachtrag:
Nachdem ich die serial nun zum fünften mal eingegeben habe, wurde sie endlich genommen.
Sehr eigenartig :-)
Der an diesem Beitrag angefügte Anhang ist entweder nur im eingeloggten Zustand sichtbar oder die Berechtigung Deiner Benutzergruppe ist nicht ausreichend.

Similar topics:

Knight Jim
Schwertkämpfer
Registered: 05 / 2005

VPN-Key:
Betreff:

Re: Seriennummer wird abgefragt

· 
Gepostet: 21.09.2014 - 06:49  ·  #2
Falls das nochmal passiert, könntest du einmal schauen,
ob bei dem User in der registry Einträge unter
Code
HKEY_CLASSES_ROOT\VirtualStore\MACHINE\SOFTWARE\BlueByte\Siedler3\1.0\General
bzw.
HKEY_CLASSES_ROOT\VirtualStore\MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\BlueByte\Siedler3\1.0\General

existieren. Die können entstehen, wenn S3 gestartet wird, ohne dass der user Zugriff auf die registry hat.
http://www.thewindowsclub.com/…-windows-7
So ganz ist mir die Funktionsweise da allerdings auch nicht klar. Hatte nur den Eindruck, dass es zusammen mit S3 nicht so richtig funktioniert.
Gewählte Zitate für Mehrfachzitierung:   0

Registered users in this topic

Currently no registered users in this section

The statistic shows who was online during the last 5 minutes. Updated every 90 seconds.

Cookie Consent

This site uses cookies and tracking and (re-)targeting technologies to provide you with the best possible functionality and to constantly improve our website and advertisements.

By selecting "Accept cookies" you allow this website to use these cookies and technologies. This website may share this information with third parties - such as social media advertising partners like Google, Facebook and Instagram - for marketing purposes. Please visit our Privacy Policy (see section on cookies) for more information. There you will also find out how we use the data for necessary purposes (e.g. security).

Manage cookie settings

Please select and accept your cookie settings:

Further information on the data used can be found in the data protection declaration.