Hint

After clicking "OK" a connection to Facebook will be established so that you can share the post there with your Facebook account.

2. Kampagne startet nicht (Ubuntu-/Wine-Problem?)

John Rambo
streikender Siedler
Homepage: przystanek-woodsto…
Registered: 03 / 2012

VPN-Key:
Betreff:

2. Kampagne startet nicht (Ubuntu-/Wine-Problem?)

· 
Gepostet: 26.03.2012 - 14:46  ·  #1
Hallo,

ich habe Siedler 3 unter Ubuntu mit Wine am Laufen. Jetzt wieß ich nicht, ob mein Problem an Ubuntu/Wine oder ob das ein generelles und vielleicht bekanntes ist:

Wenn ich egal mit welchem Volk die 1. Kampagne durchspiele und oben "Sie haben gewonnen" steht, gehe ich auf Spiel beenden. Danach sieht die Statistik, nach dem Drücken springt der aber in das Hauptmenü, anstatt in die 2. Kampagne.

Woran könnte es liegen? Habe im Internet leider nichts gefunden.

Gruß

Similar topics:

...

Betreff:

Re: 2. Kampagne startet nicht (Ubuntu-/Wine-Problem?)

· 
Gepostet: 26.03.2012 - 15:15  ·  #2
Soweit ich weiß, findest Du normalerweise aber trotzdem die 2. Kampagne bei den gespeicherten Spielständen..?
John Rambo
streikender Siedler
Homepage: przystanek-woodsto…
Registered: 03 / 2012

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 26.03.2012 - 15:52  ·  #3
Bei den Spielständen finde nur die von mir selbst gespeicherten Spielstände.
Knight Jim
Schwertkämpfer
Registered: 05 / 2005

VPN-Key:
Betreff:

· 
Gepostet: 26.03.2012 - 18:19  ·  #4
Der Kampagnenfortschritt wird in der windows registry gespeichert. Eventuell fehlt dir die Berechtigung den Wert zu ändern? Ich weiss nicht, wie wine das handhabt.
Zu finden unter
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\BlueByte\Siedler3\1.0\General\Campaigns
(Bei 64Bit-Windows eventuell auch HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\BlueByte\Siedler3\1.0\General\Campaigns)
Gewählte Zitate für Mehrfachzitierung:   0

Registered users in this topic

Currently no registered users in this section

The statistic shows who was online during the last 5 minutes. Updated every 90 seconds.

Cookie Consent

This site uses cookies and tracking and (re-)targeting technologies to provide you with the best possible functionality and to constantly improve our website and advertisements.

By selecting "Accept cookies" you allow this website to use these cookies and technologies. This website may share this information with third parties - such as social media advertising partners like Google, Facebook and Instagram - for marketing purposes. Please visit our Privacy Policy (see section on cookies) for more information. There you will also find out how we use the data for necessary purposes (e.g. security).

Manage cookie settings

Please select and accept your cookie settings:

Further information on the data used can be found in the data protection declaration.